Veelgestelde vragen
Welke kwaliteit mag ik verwachten?
Ortel Mobile maakt gebruik van het netwerk van KPN, zodat u altijd verzekerd bent van uitstekende kwaliteit en netwerkdekking.
Ik heb een pakket in de winkel gekocht en geregistreerd, wanneer ontvang ik mijn bonustegoed?
Heeft u een Simkaart pakket in de winkel gekocht en u geregistreerd voor de €7,50 gratis bonustegoed?
Na uw opwaardering en registratie wordt uw extra tegoed binnen 5 werkdagen toegevoegd.
U moet dus eerst opwaarderen en dan registreren. Dit staat ook uitgelicht op onze SIM-pakketten en registratiepagina.
Heeft u aan deze voorwaarden voldaan? Neem dan contact op met onze gratis klantenservice.
Let OP: De €7,50 tegoed na registratie geldt voor klanten die een simpakket kopen in de winkel. Voor onze online klanten die een gratis sim hebben aangevraagd, geldt de actie: gratis prepaid simkaart met tot wel €10 WELKOMSTBONUS!
Kan ik een overzicht krijgen van mijn belgeschiedenis?
Een overzicht van uw belgeschiedenis opvragen is helaas niet mogelijk. Alleen bij sommige bijzondere gevallen kan dit met de toestemming van Justitie uitgegeven worden.
U dient dan de volgende gegevens op te sturen naar service@ortel.nl:
- Ortel Mobile telefoonnummer (waarvan u het belgeschiedenis wilt opvragen)
- De periode van en tot wanneer u het belgeschiedenis wilt. (Let op! maximaal 5 maanden terug)
- SIM-kaart nummer (indien van toepassing)
- Een toestemmingsverklaring van Justitie waarop het telefoonnummer duidelijk vermeld staat.
U krijgt dan binnen maximaal 5 werkdagen uw belgeschiedenis per mail aangeleverd.
Hoe komt het dat mijn beltegoed minder wordt zonder dat ik bel?
Het kan voorkomen dat zonder dat u in de gaten heeft uw beltegoed op gaat. Dit komt helaas steeds vaker voor omdat de nieuwe generatie "smartphones" zo zijn ingesteld dat het automatisch op internet gaat terwijl u dat niet in de gaten heeft. Deze telefoons downloaden automatisch weerberichten, messenger berichten etc. Dit internet gebruik wordt dan (€ 1,- per MB) van uw beltegoed afgeschreven. Uw beltegoed gaat dan heel snel op of wordt minder terwijl u niets heeft gedaan. Om onnodige kosten te voorkomen adviseren wij onze klanten een internet bundel te nemen of hun 3G uit te zetten in hun toestel. Voor meer informatie om uw 3G uit te zetten verwijzen wij u naar de handleiding van uw toestel.
Wat zijn de voorwaarden voor gratis onderling bellen?
Het gratis onderling bellen geldt voor het bellen met een Nederlandse Ortel SIM kaart vanuit Nederland of vanuit een ander EU-land naar klanten met een Nederlandse Ortel SIM kaart. U betaalt alleen het starttarief. Na 30 minuten per gesprek geldt het reguliere tarief. Gratis onderling bellen geldt niet wanneer u of degene die u belt zich buiten de EU bevindt. U betaalt nu het reguliere tarief voor bellen naar het betreffende land.
Wat is een starttarief en wat kost het?
Voor alle gesprekken binnen Nederland en naar het buitenland geldt het starttarief van € 0,29.
Met onderling bellen (Ortel naar Ortel) is het eerste half uur per gesprek gratis en betaalt u alleen het starttarief van € 0,29. Dit geldt voor het bellen vanuit Nederland of vanuit een ander EU-land naar alle Nederlandse Ortel gebruikers.
Hoe kan ik mijn aansluiting opzeggen?
U kunt uw aansluiting opzeggen door geen gebruik meer te maken van uw Ortel SIM kaart. Uw SIM kaart zal dan na 6 maanden automatisch komen te vervallen. U kunt ook direct opzeggen door een e-mail naar onze klantenservice te sturen. Klik hier voor het formulier. Dit geldt ook voor het annuleren van uw gratis simkaart.
Hoe kan ik mijn nieuwe simkaart van Ortel activeren?
1) Plaats de simkaart in uw telefoon
2) Toets de pincode 0000 in en druk op OK
Contact en aanvraag formulieren

E-mail onze klantenservice

SIM gestolen of verloren

PUK code kwijt
